Ida Lorentzen - Sjakk performance

01.08.2014 - 05.10.2014

Forlenget til 5. Oktober!! Grunnet mange besøkende blir "restene" av Ida Lorentzen - Sjakk Performance stående til 5. oktober

I anledning sjakk OL i Tromsø presenterer vi et unikt kunstprosjekt i Ida Lorentzens kunstnerskap!

I sin første performance noen gang spiller Lorentzen sjakk mot publikum med sin egen kunst som innsats. Taper Lorentzen en kamp, får motstanderen velge et grafisk trykk til odel og eie. Performancen finner sted i Tromsø Kunstforenings prosjektrom under åpningshelgen til Sjakk-OL.

Čáppatvuohta ja duohtavuohta - Beauty and Truth

22.08.2014 - 26.10.2014

Tromsø Kunstforening (TKF) i samarbeid med The Sami Art Research Project (SARP) er stolt av å presentere utstillingen Čáppatvuohta ja duohtavuohta / Beauty and Truth.

Utstillingen er med å markere avslutningen av forskningsprosjektet SARP som har pågått siden 2009 ved Kunstvitenskap på Universitetet i Tromsø. Samtlige verker fra de elleve deltagende kunstnerne er nye produksjoner i anledning Čáppatvuohta ja duohtavuohta / Beauty and Truth. Dermed er dette den første gruppeutstillingen på flere år med samisk kunst som utelukkende viser nyproduserte verk.

Flyteskogen

03.10.2014 - 31.12.2018

Ny skulptur og møteplass installert utenfor Kunstforeninga laget av Margrethe Pettersen

Indigenous Art Seminar

04.10.2014 - 04.10.2014

Open seminar on Sámi Art

The seminar is organized by the Art History department at UiT – The Arctic University of Norway and Tromsø Kunstforening on the occasion of the exhibition 'Čappatvuohta ja Duohtavuohta / Beauty And Truth'.

Kunstnersamtale med Aslaug Juliussen og kuratorvanding

05.10.2014 - 05.10.2014

15.00 Kunstnersamtale med Aslaug Magdalena Juliussen og cokurator Hanne Gudrun Gulljord

16.00 Kuratorvandring med cokuratorerer Leif Magne Tangen og Hanne Gudrun Gulljord

AKTUELT

Søndag: Kunstnersamtale med Aslaug Juliussen og kuratorvandring gjennom utstillingen

kl. 15:00 Kunstner Aslaug Juliussen i samtale med kurator ved Tromsø Kunstforening, Hanne Gudrun Gulljord. Etterfulgt av kuratorvandring gjennom utstilling med Intendant ved TKF, Leif Magne Tangen

Lørdag: Open seminar on Sámi Art

kl. 11: Seminar arranged by the Art History department at UiT – The Arctic University of Norway and TKF – Tromsø kunstforening on the occasion of the exhibition 'Cappatvuohta ja Duohtavuohta / Beauty And Truth'.

Fredag: Kulturnatta @ Tromsø Kunstforening

Velkommen til en fortreffelig kunstaften hos TKF med , skulptur av Margrethe Pettersen, Piss Talking av Geir Tore Holm og Insomnia Globetrotters DJ-sett

Fredagsbrev (X) på en lørdag I: Støtte til Kulturen

Intendant Leif Magne Tangen om kultur og penger. og TKF sin fremtid.

Fredagsbrev XI: SJAKK

TKFs fredagsbrev, i dag om sjakk. Ført i pennen av Leif Magne Tangen.
HER

Essay: What´s life anyway? av Hanne Gudrun Gulljord

Kurator for What's life anyway? - Hanne Gudrun Gulljord - har skrevet et essay om utstillingen. her er det:

Til støtte for Kunsthall Stavanger

Tromsø Kunstforening ved Intendant Leif Magne Tangen og kurator Hanne Gudrun Gulljord har sammen med Kristiansand Kunsthall ved Kunstnerisk leder Cecilie Nissen initiert og medforfattet et opprop til støtte for Kunsthall Stavanger.
om du vil ha mer info kan du gjerne besøke
supportsiden på facebook.

Årsmøte 2014 i Tromsø Kunstforening

Tromsø Kunstforening avholder årsmøte torsdag 15. mai kl 18:00.

Vi ønsker alle våre medlemmer velkommen!

NY INTENDANT FOR TROMSØ KUNSTFORENING

Det er med stor glede vi offentliggjør at Leif Magne Tangen er ansatt som Intendant i Tromsø kunstforening. Tangen tiltrer i fireårig åremål fra mai 2014, og overtar etter Svein I. Pedersen som har ledet kunstforeningen siden 2008.

Vi leier ut lokaler til arrangementer

Tromsø Kunstforening leier ut lokaler både oppe og nede i kafé EKA til møter, konferanser, selskap, bryllup med mer.
Last ned vår utleiebrosjyre og les mer her